torsdag den 6. december 2007

6.december - Nisser

Nu ved jeg jo ikke hvor mange af jer der læser med, der tror på nisser - og jeg ved heller ikke om nogen af jer er i besiddelse af noget en nisse har skrevet ??...hmmm..??...nææ tænkte jo nok at det ikke er mange!! ;)
Men her i familien har vi et dokument som netop er skrevet med egen hånd og gåsefjer af "Hubertus Husnisse" .....I får lige et billede herunder:
Det er sikkert ikke særlig tydeligt, men det ER jo osse gammelt - fra 1368 - så hvad kan man forlange ;)
Men det beskriver de krav Hubertus stiller til de menneskevæsner, der ejer matriklen, hvor han bor. Så som grød hver dag "grødens art er underordnet, dog forventes selveste juleaften udsat en ægte skaal risengrød" ;)
Til gengæld forpligter Hubertus sig til at være synlig for husets beboere i december måned, OG at han "ikke vil drille mere end nødvendigt - til gengæld fordrer jeg ro i julemåneden, idet jeg ellers ikke kommer til synlighed; jævnfør gammel skik fra vikingetiden skal julefreden holdes i hævd, som salig Svend Tveskæg lærte mig som lille nisse" ;)...
Hver dag satte ungerne grød op til Hubertus, og nogle dage fandt de et lille brev fra ham, og ikke ét sekund var de i tvivl om, at han eksisterede, for hvordan kunne Hubertus vide ting som de ikke engang troede vi voksne vidste..!!....:)
Om vi så ham...???....Ja det gjorde vi, en hel del gange..og hørte ham :)
En enkelt gang fandt ungerne hans lille hue, og den blev pænt lagt ved siden af grødskålen - og var VÆK dagen efter...!!! ;)
Joooo...Hubertus Husnisse er skam rigtig nok ;D

Ha' en rigtig god dag, og tak fordi I kiggede forbi :)

4 kommentarer:

  1. Selvføgelig tror jeg da på nisser (der er jo ikke røg uden ild :)

    Sød historie.

    Rigtig glædelig 6. december til dig og alle husnisser.

    KH Heidi

    SvarSlet
  2. Jeg tror..........meget tror jeg ikke på, men nisser, Dem tror jeg absolut på.

    Hvor er i heldig at have jeres egen husnisse...Sukkkkkkkk

    Kan man dele sådan en' ;-)

    Hygge fra Betina

    SvarSlet
  3. Sikke et skønt brev - fra en nisse. WOUW :-)

    SvarSlet
  4. Selvfølgelig tror vi på nisser. Hvem skulle ellers komme med gaver hele julemåneden, eller spise risengrøden, som vi sætter på loftet?
    Herligt med sådan et brev fra husets egen nisse.

    SvarSlet

Tusind tak fordi du lægger en kommentar - det er jeg så glad for :) Pga. en del spam skal kommentarer godkendes før de bliver vist, så derfor kan du ikke se din kommentar med det samme :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...